Sanoma Media concentreert zich op de ontwikkeling van haar leidende merken en stopt met Goedele en Glam*It

FacebookTwitterLinkedIn

De uitgever is er niet in geslaagd Goedele te valoriseren op de advertentiemarkt. Goedele behaalde dit jaar nog een lezersbereik van 256.000 lezers (CIM, lezers laatste periode). De fans zullen het dus moeten doen met de 40 “straffe” edities. Op 7 december verschijnt als laatste editie “The Best of Goedele” met 364 pagina`s compilatie van de beste artikels en reportages van de voorbije drie jaren.

 

Glam*It verloor de laatste jaren veel lezers en verkocht uiteindelijk nog een 10.000 exemplaren, te weinig om een aparte redactie te kunnen verantwoorden. De reputatie en expertise op gebied van mode zal verder leven in Flair (magazine en website). Het laatste nummer van Glam*It verschijnt op 17 januari.

 

“Onze beslissing om deze twee titels niet meer uit te geven maakt deel uit van een algemene oefening om onze portfolio te rationaliseren en te optimaliseren. We willen volgend jaar extra middelen vrijmaken voor de ontwikkeling van onze sterkste bladen. In België zal Sanoma Media dé referentie blijven op het vlak van kwalitatieve magazines,“ zegt Aimé Van Hecke, CEO Sanoma Media Belgium.

 

Verder wordt aangekondigd dat het maandblad Vitaya wordt gerestyled onder leiding van de nieuwe hoofdredactrice An Brouckmans. Het magazine wil evolueren tot een praktische gids voor het management van het dagelijkse leven van elke Vlaamse vrouw.

 

Tot slot worden de redacties van Feeling en Gael vanaf 2012 samengevoegd tot één nationaal redactieteam om de “sterkste upscale-maandbladcombinatie van het land” te maken.

 

Deze rationalisatie kost in totaal 14 voltijdse banen.